Raven Day 7


Než začnu popisovat sedmý den soutěže, tak vám něco povím. Štvala mě výkonnostní stagnace. Hledal jsem příčiny. Udělal jsem si několik analýz svých letů a porovnával s nejlepšími. Příčinu jsem tušil. Nebyl to výběr trasy ani špatná pilotáž. Bylo to prosté a tušil jsem to. Vypadlo z toho, že jsem příliš opatrný. Prostě za těchto podmínek je můj styl nevhodný, prostě rychlé tasky mi nikdy neseděly. Proto jsem udělal jedinou věc. Prostě jsem si našel čas na jeden tréninkový let. Zalétl jsem si offline 5. den, kde jsem tušil velkou rezervu. Šel jsem v něm rychle a nesnažil se být za každou cenu vysoko. Jak to dopadlo? Výsledný čas mě posouval na druhé místo!!! Teď se již dostávám k předposlednímu dni soutěže.

Napjatě jsem čekal na briefing, jestli vůbec budu moct tuto získanou zkušenost potvrdit v ostrém letu. Trať mě potěšila. První leg už byl letěný, takže tady to budu tlačit na krev. Druhý a třetí leg byl trochu oříšek. Bude nutné najít nejrychlejší trasu. Strategii na druhý úsek jsem našel docela rychle. Po otočení prvního otočného bodu být vysoko pro přelet. Pak dle výšky a situace jsem měl vybrané dvě trasy, které se ovšem příliš neodlišovaly. Stejně tak jsem měl dvě strategie na třetí úsek. Jako prioritní jsem měl připravenu přímou trasu s nabráním max výšky před třetím otočným bodem. No a konečně předposlední klíčový úsek. Tam se letí přes sedlo a docela vysoké a jsou tam dvě možnosti. Zvolím tedy podle možností. Ještě aby foukalo!

Takže fouká, super! Jdeme do vzduchu a opět bez TeamSpeaku. (budu to muset nějak vymyslet) Trochu jsem se prolétl, ale nechtěl jsem tentokrát startovat v zadu. Než jsem se ovšem dostal ke startu, tak už zase byly skoro všichni v trapu. Navíc se mi nevyvedl první pokus o start. No tak dobře, bude to jako vždy. Nikoho za celý let neuvidím. 😀 Druhý start vyšel a koukám, že i RUM je na trase. Startoval jsem ze severního cípu. Žádné nabrání výšky! Tlačil jsem to na nejbližší kopec a pak na nejvyšší. Tam jsem uviděl hodně vysoko Chernova (AV7). Nebudu dotáčet ani příliš zpomalovat. Jedu a stejně se dostávám do stejné výšky jako, když tahám a letím pomaleji. Trvá jen pár minut a už vidím před sebou RUM. Byl výš, stejně jako AV7. Klasicky jsem prolétl první část, jen mnohem rychleji. Následoval přeskok. Tlačil jsem na okraj dalšího svahu. Rum letěl přímo a navazoval na svah až dál a tak se mi ztratil. Už jsem na svahu a sápu se nahoru. Držím rychlost a jen při silném zvedu trochu povolím. Na přelet dalšího kousku nepotřebuji tolik výšky. Už mám opět RUM na dohled. Jsem stále o něco níž, ale zdá se, že ne už o tolik. Přeskakujeme na další svah, který postupně klesá. Funguje to dobře, stahuji náskok RUM a AV je již níž a tlačí to rychleji. Svahy zmizely a teď jak? RUM letěl přímo, ale byl o něco výš. Rozhodl jsem se navázat na svah opět dřív, jelikož jsem si byl vědom žebra vystupujícího ze svahu. Stočil jsem se tedy severně. Měl jsem šestnáct stovek, což jsem považoval za minimum a to jsem také držel. Dostal jsem se tak poblíž otočáku a opět jsem měl RUM a AV7 na dostřel. Teď nabrat co nejvíc výšky. Ještě před odpoutáním od svahu mě to vykoplo o tři stovky výš. Otočil jsem těsně za RUM a Jirkou Holubem (JHO).

Hned jsem letěl opět na svah, kde mě to hodně zvedlo. Před odpoutáním od svahu jsem měl 2180 metrů výšky. Super, zatím to jde dobře. RUM se mi ztratil. Dole jsem viděl AV7. Nic jsem nevymýšlel a letěl přímo mezi kopce jak jsem měl v plánu, výšky bylo dost. Vedle jsem předlétával Zdenu (BZZ) a ještě někoho. Dával jsem si na ni pozor aby nedošlo ke kolizi. Pak vidím otázku od RUM, jestli letím dobře. V tu chvíli jsem navazoval na svah a hlídal BZZ a tak jsem nemohl odpovědět, ale RUM jsem nikde neviděl. Zabočil jsem tedy na návětrnou stranu a ten pohled mě vyděsil. Sakra to žebro vypadá výš než jsem čekal! Snad mě to dostatečně zvedne. Původně jsem si myslel, že tady naberu hodně výšky, ale na to to nevypadalo. V závěru mě to zvedlo aspoň tolik, abych žebro přelétl. To mi poprvé zatrnulo. Plán dostal první trhlinu, nemám tolik výšky, kolik jsem tady očekával. Ještě jsem zabočil doleva a přece jen se trochu ještě zvedl. Měl jsem 2000 metrů. Na svahu před otočákem byl mrak. Honem tam! Myslím, že tam byl JHO. Udělal jsem jen jednu otočku a získal 230 metrů! Letím otočit.

Teď nastal stěžejní moment. Letět přímo bez větší podpory svahů, nebo na jistotu jižně po svazích. Vzhledem k taktice jsem zvolil rychlejší variantu. První kopec mi dal pár metrů navíc a druhá taktéž. Zdálo se to v pohodě. Za mnou jsem viděl dvě éra, ale nevím kdo to byl a záhy se ztratila. Viděl jsem někoho níž před sebou. Co jsem ovšem neviděl byly mraky na svahu. Přilétl jsem ke svahu, kde jsem chtěl nabrat maximum. Další žebro na trase se jevilo výš než při měření na mapě. Svah mě zklamal. Musel jsem točit. Tři otočky a měl jsem něco málo přes 2000 metrů. Čekal jsem o minimálně o dvě stovky víc, proto jsem tuto trasu vybral. V závěru ještě přišel zved a už jsem lízal mrak. Měl jsem dostatečných 2250 metrů. Vedle letěl JHO.

Po otočení jsem už nemohl čekat prakticky žádnou podporu svahů. Tak jsem netlačil tolik. JHO mě předlétl a níž letěl AV7. Využil jsem lehká zvednutí. JHO letěl evidentně na nižší sedlo, ale musí oklikou. Já se rozhodl pro přímou trasu, ale jak jsem se blížil, tak budu potřebovat trochu více výška a štěstí. To sedlo bylo výš. Proto jsem letěl mimo něj ke svahu a pak doprava do sedla. Svah mě podržel a nad plošinu jsem se dostal v bezpečné výšce. Naklikal jsem si maximální MC. No žádná sláva! Na maximálce do cíle rozhodně nepoletím. To už jsem sledoval, kdo je v cíli. První tam byl JO, pak Adam ADX, dále polák a také Luboš Faitz. Náhle se přede mne dostal JHO. Tak to tedy bylo jedno, kterým sedlem se letí. Poslední otočák a hurá domů. A RUM nikde!

Po prolétnutí páskou jsem byl mile potěšen. Moje snaha přinesla ovoce. Druhé místo je doma!!!! Visel jsem tam na druhém místě a jediný, kdo mě mohl sundat na tomto serveru by Golden Eagle, který startoval hoooodně pozdě.

Zhodnocení:
Tentokrát jsem plně spokojen. Trénink přinesl své ovoce a já si potvrdil, že se dá letět rychleji a bez rizika. Tentokrát se vše sešlo jak mělo. Jen jsem si ten zjišťovací trénink měl dát dřív a mohl jsem se posunout trochu výš. 10. místo jsem pro tentokrát uhájil. Gratulace všem.

4 komentáře u „Raven Day 7

  1. CG, konecne na sebe nekydas, ale chvalis se 🙂 a mas proc 🙂
    Jinak jak ti psal RUM, tak to proto, ze jsem ho upozornila a videl i pres muj monitor, ze letis do zavetri a na jiny hreben.
    Ale nakonec si to stocil k nam a bat si se nemusel. Hlidala jsem si te a taky uz trosku dokazu s erem manipulovat 🙂
    Posledni den si taky poradne rozplanuj. Ja uz to mam odletene a budete to mit taky dost narocny.
    Tak vam preju stastny dolet. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *