DDCC2018_Day2

Dívám se do briefingu a zvažuji možnosti. Pro start bych asi volil jižní cíp a letět po kopcích. Následná trasa je jasná, svahovat. Po otočení prvního otočného bodu to bude na situaci a výšce. Buď poletím po trase nebo se vrátím na hlavní svah. Další rozhodnutí bude po druhém otočném bodu. Na 90% se ale vrátím na svahy. Konec je jasný dokluz.

Taktika je nastavena, tak jdem na to. Na grid jsem se postavil brzo, měl jsem totiž v úmyslu vyzkoušet start z té jižní strany. Simuloval jsem start a letím asi do poloviny přeletu na svahy. Žádný zázrak to není. Dotočím si a vracím se na start. Páska byla právě otevřena. Tentokrát nebudu čekat a tak potlačím a odstartuji.

Start se vcelku povedl. Startuji ovšem úplně jinak. Jižní strana se mi nezdála, bylo tam čisto a tak jsem volil start nížinou a využít mraky. Tak to jsem tak úplně nevychytal. Mrak byl dál než jsem odhadoval a tak jsem se dostal ze směru. Moc severně. Ani jsem k němu nedoletěl a zamířil po trase, kde se právě objevila chmurka. Ještě než jsem k ní dolétl, tak mě kopl další stoupák. Dotočil jsem si 450 metrů a valil na svahy. Jak je vidět na screenu trasy, nebyla to výhodná varianta. Martin Baran (MOV) letěl jižní trasou. Byl sice níž asi o sto metrů, ale byl tam rychleji. Nutno podotknout, že startoval později a tak měl lepší podmínky na jihu než bych měl já v tu dobu, co jsem startoval. Za celou dobu letu po svahu jsem neměl žádné pořádné stoupání. Proto jsem se rozhodl před odpoutáním od svahu ještě dotočit pod mrakem o kterém jsem měl docela pochybnosti. Dal jsem jen 3 okruhy a pokračoval pod další mrak ve směru k otočáku. Také nic moc a tak jsem po dvou okruzích letěl otočit.

Po otočce jsem zamířil k mraku na trase. Nedal nic a tak jsem pokračoval dál až jsem naletěl silné stoupání. Silné by bylo. Jen kdybych to dobře ustředil. Sláblo to a tak jsem popolétl o kousek dál a ve 4 m/s jsem dotočil do necelých 2100 metrů. Pokračoval jsem dál ke svahům, přelétl jsem je a zamířil ke svahu, který vedl k druhému otočnému bodu. Ten zvedal slušně a tak jsem mohl v pohodě otočit.

Po otočení jsem se vrátil na svah a zvolil předem jasnou variantu. Odpoutal jsem se od svahu v nejvhodnějším místě a letěl zpět na svahy. Byl jsem tam o sto metrů níž než MOV, který odcházel od svahu výše než já. Jak jsem viděl na videu, tak těch sto metrů je opravdu znát a svahy nesou lépe. Proto jsem za celou cestu po svazích moc nedobral. Zatímco MOV měl na konci prodlouženého svahu 2200 metrů, tak já jen skromných 1930. Zkontroloval jsem DDH a zjistil, že s touhle výškou toho moc nenadělám a svahy už moc nepomůžou. Tak jsem se jal prvního mraku po cestě a dotočil do téměř 2300 metrů. Zde mě už míjel MOV. No stále jsem měl ještě mínus na DDH pro dokluz. To dojde. Zde jsem udělal chybu. Místo abych pokračoval dál na další svah, tak jsem si to střihl rovnou k otočáku. Vzhledem k výšce jakou jsem měl se mi to zdálo výhodnější. Na videu od Martina jsem viděl, že jsem prohloupil. Na otočce jsem byl sice o 130 metrů výše než MOV, ale na MC 1,8 se mi manko stále prohlubovalo.

Trochu se to vylepšilo, jak jsem využil kopečků pode mnou. Musel jsem notně zpomalit, aby mi DDH docházelo. No a to mě ještě čekalo závětří. MOV si dotočil pod mrakem kam se mi nechtělo. Stále jsem čekal, že mi to dojde. Závětřím mně to opět kleslo a já letěl už opravdu pomalu. Až když jsem překonal všechna závětří, a já se dostal na mírně nafouklý svah, pak teprve  mi to dalo na dokluz se stometrovou rezervou. Otočil jsem poslední otočný bod a zamířil domů.

Pohled na výsledkovku je ovšem tristní. 37. místo ze 62 účastníků je hodně špatné. Asi budu muset uvažovat o trénincích. Nějak mi to éro nesedí a hlavně nemám odhad, co si mohu dovolit. Létám moc opatrně a mám pocit, že verze 2 potřebuje trochu jiné svahování než jednička. Nemám dobrý pocit z letu, Dokonce jsem i několikrát kontroloval, jestli mám zatažené kolečko i brzdy. Prostě jsem pocitově úplně někde jinde. Budu si muset vyhradit nějaký den na trénink, jinak to nepůjde. 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *