Liptovský Bača Day 5

Bača Day 5
Dle briefingu páteho dne Bači se zdálo, že by to mohl být docela zajímavý task. Můj plán byl dostat se hned po startu na Nízké Tatry. Jen jsem ještě nevěděl v jaké výšce budou základny. Moc dumání nebylo, nechám to až na ten daný moment.

Po vzletu jsem se povozil ve stoupácích, které jsou silnější jak minule. Vyčkával jsem a sledoval vývoj ve směru, kam jsem chtěl mířit odlet. Samozřejmě jsem nápad přeletět Nízké, hned z počátku, neměl jen já. Asi nejspíš většina. Proto bylo důležité si odlet správně načasovat. Jenže se to tam začalo rozpadat. Vyčkával jsem dál, rozpad pokročil. Zjistil jsem, že je tam jeden čerstvý mrak. Jdu tam.

Odstartoval jsem bez problémů a zamířil nad kopec, kde byl již zmíněný mrak. Když jsem se blížil, tak se mi zdál nějak divný. Nevím jestli to byl kus vedlejšího nebo nový, každopádně mě zvedl jen svah a stoupák nikde. Buď poletím dál rovně blíž k závětrným svahům Nízkých Tater nebo doprava na svah, ale tam se mi zdálo, že se mrak rozpadá. Letěl jsem tedy rovně. Stoupání jsem nalétl, ale nedařilo se mi točit optimálně, tak jsem utočil jen něco přes metr. Opět ztráta hned na začátku. Dotočil jsem co se dalo a vyrazil směrem k hřebenu. V závětří tam točili dvě éra. Riskl jsem to a stoupák jen prolétl. Přes hřeben jsem se dostal jen tak tak. Horší bylo, že situace na Nízkých byla hodně špatná. Něco jsem tam nalétl, ale bylo to slabé. Musel jsem příčný hřbet oblétat. Stále žádné stoupání! Dokonce ani u Chopoku! Tak jsem využíval jen svahu, to znamenalo pomalejší let, než jsem předpokládal. Teprve až na konci hlavního hřebene jsem dostal možnost dostoupat. Dostal jsem se do 2100 metrů a pokračoval dál. Nezdála se mi situace dál na svazích a tak jsem letěl jižněji na hranu. Stoupák jsem netrefil. No a pak jsem udělal špatné rozhodnutí. Pokračoval jsem do údolí směrem k otočnému bodu, místo abych letěl podle svahu. První stoupání mě taky pěkně vypeklo. 4 zbytečné kruhy ve stoupání slabě přes metr. Pokračoval jsem dál a pod dalším mrakem (1,6 m/s) dotočil do téměř 2000 metrů. Letěl jsem otočit.

Po otočení jsem letěl severně ke svahu. Trochu jsem si dotočil, kde byl PIT a A22. Ti to vzdali a já posléze také. Zahojil jsem se až o kus dále. Našel jsem 2,6 integrovaných. Mohlo to být víc, ale mrak utíkal za hranu. Dostoupal jsem do 2200 metrů a pokračoval dál na Nízké Tatry. Situace tam byla stejná jako při letu opačným směrem. Tentokrát jsem neměl jedinou šanci dostoupat. Opouštěl jsem tedy Nízké v menší výšce než jsem předpokládal. Neměl jsem ani dva tisíce. To na přelet Velké Fatry zřejmě stačit nebude. Zamířil jsem k novějšímu mraku před Velkou Fatrou. Síla 1,6 m/s a dostup do 2050 metrů stačilo. Nad Velkou Fatrou jsem znovu dostoupal do stejné výška jako v předchozím případě a vydal se na přelet nížiny.

Po otočení jsem letěl ke svahům a dotočil jsem si pro přelet na Malou Fatru. Na Malé Fatře nebyl ani mráček. Dnes to je tedy pěkně vypečené. Za Malou Fatrou jsem se dočkal pořádného stoupání (3,5 m/s) a mohl tak v klidu pokračovat. Po delším přeletu jsem zalétl pod trasu k pěknému mraku. Točil tam tuším S50, ten byl ovšem výše. Dotočil jsem do 2050 metrů a vydal se otočit, ale před tím jsem si ještě houpnul pod jedním mrakem.

Po otočení jsem to nijak zvlášť nehnal. I když jsem měl nastudovaný průlet skrz kopce, moc jsem neriskoval. DDH mi už ukazovalo +180. Už jsem mohl začít tlačit. Ještě poslední otočák, kde jsem potkal S50 a EMA. S50 jsem předletěl ještě před otočkou a pak jsem už tlačil na maximálce až domů. V minulém reportu jsem se zapomněl zmínit, že při dokluzu se mi objevila znovu ta zrada s vyskočením z Condora. Tentokrát jsem už věděl co dělat, málem jsem to zapíchl ještě těsně před páskou. Proto i tentokrát jsem měl v pohotovosti prsty na Alt+Tab. Za celý let se to nestalo, takže v pohodě.

Hodnocení moc kladné nebude. Špatně jsem načasoval odlet a to mě pak provázelo celý let. Všude jsem byl pozdě (nebo brzo). Nízké Tatry jsem nemohl prolétnout tak rychle, jak jsem potřeboval, abych dohnal ztrátu ze začátku. To tam i zpět. No a již zmíněná chyba v úsudku před prvním otočným bodem. I když PIT volil stejnou možnost. Průměrka podle toho vypadá, 116 km/h je na podmínky hodně málo. Nevešel jsem se do první desítky. Co je hlavní, soupeři o třetí místo se mi vzdálili. Ztráta mi tak naroste na více než 100 bodů. Gratuluji všem!

Příspěvek byl publikován v rubrice Liptovský Bača a jeho autorem je Martin Semrád. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *