Raven Day 1


Po malé pauze jsem opět zpět. Moje oblíbené kopečky si nenechám přece ujít. 🙂 Na tréninkový let jsem nějak zapomněl a tak musím do soutěže naostro. Měl jsem trochu problém s převodem tasku do externího PDA, nechtělo to zbaštit Austrii 2, takže jsem si tam nechal jen mapu bez tasku. To se bude taky hodit.

Přípravě jsem bohužel moc nedal, přece to tam znám. Samozřejmě jsem si trať prohlédl (o tom žádná), jenže ne dostatečně důkladně. Samozřejmě jsem ještě v tu chvíli ještě nevěděl jaká bude síla větru. Jestli budou svahy nosit a jak. Těším se tak honem na přecpaný grid.

Uf, kde je grid? Jsem tady správně? No to se mi dlouho nestalo, abych tam stál první. Tak bez přípravy a soustředění jdu hned do vzduchu. Hned testuji svahy. No super, nese to dost solidně, takže „NO PROBLEM“. Tak jsem si polétal, nasvahoval přes 2200 metrů. Celý let by měl bát bez problému, jen v rovině najít co bude potřeba. Tak teď vytratit získanou výšku a jde se na to.

Vytrácím a start se vcelku povedl. Navazuji na svahy a nabírám pomalu výšku. A hele Valajda (JAV), příjemný pohled na známého a dobrého pilota. Tak s ním poletím. Záhy jsem zjistil, že letí stejnou trasu, jak jsem si já nalajnoval. Jen je rychlejší. 🙂 Nalétám do posledního hřebene, lehce nad trasou, a čekal jsem slušný výtah. Joooo, nakoplo to slušně a já tahám a tahám a …. nesleduji rychlost …šup a už se sypu po svahu dolů. Silně jsem se opotil, abych nezůstal viset na skále. Valajda je v čudu. Tak mu uděláme pápá a zase poletím sám. Hřeben opouštím v menší výšce než jsem chtěl(díky tomu sešupu). Na první otočný bod jsem přiletěl ve výšce 1660 metrů.

No co, tak doberu na dalším svahu, kde byl mrak. Zde jsem to poprvé podcenil. Ač tam stoupání opravdu bylo, tak jsem se tam neotočil a odložil dotáčení až na následující svah. Moje nepozornost a špatná orientace dotyčného svahu, toť další chyba. Svah jen nesl a nikde nic silného. Až na jeho konci jsem musel trochu traversem nabrat něco navíc. Tak a teď je na řadě rovina. Zamířil jsem přímo za prvním mrakem ve směru k druhému otočnému bodu. Ten se mi začal rozpadat a tak jsem moc neuvažoval a rovnou zatočil doprava pod shluk mraků očividně čerstvějších. Už tam bylo živo. Tuším tam byl ST a MN1 a mizerných 1,5 metru integrovaných. Dotočil jsem do 1890 metrů a pokračoval k dalšímu. Scénář se opakoval a tak jsem opět uhnul doprava. Tam už to bylo lepší, 2,3 m/s bylo docela pěkné. Tak a hurá na otočku a zpáteční cestu do hor.

Zamířil jsem pod první mraky, ale ve dvou za sebou následujících jsem nic pořádného nenašel. Ačkoliv tam několik pilotů větralo své bílé krásky. Výš tam byl RUM s JN (ti ještě neotočili), a trochu níž PIT. Tak jsem hledal další alternativu. U jezera to bylo do metru a nešlo to ustředit. Posunul jsem se tedy dál, kde jsem viděl ADX. První pokus hluboko pod metr, druhý lehce přes metr. To jsem tedy nečekal. Měl jsem jen 1700 metrů a další možnost nebyla. Chvíli jsem se rozhodoval, jestli tam poletím vlevo nebo vpravo. Nakonec jsem zvolil levou alternativu. Byla blíže ideální trasy. Svah bohužel nenesl tak jsem si myslel a dál po trati jsem se pustit nemohl. Pokračoval jsem po něm dál. Nakonec jsem uviděl dvě éra. Šup tam a točit. Jenže jsem byl netrpělivý. Na otočák 1800 metrů stačilo bohatě a tak jsem se vydal otočit. A jak se tak blížím k otočnému bodu už koukám po další trase po otočení. Co nevidím….no nevidím sedlo, kde bych v této výšce mohl přeletět na hlavní hřeben. Nejdřív otočím a pak to budu řešit.

Zvažoval jsem letět na jih, ale to bylo nejisté a daleko. Prohlédl jsem možnosti před sebou. Jedno snížené místo jsem tam našel a pokud trochu ponese výběžek před ním, pak to půjde. Zkusil jsem otočit na prvním a byla to spíše ztráta. Letěl jsem tedy dál. Zjistil jsem, že v sedle jsou stromy, to znamenalo nemožnost to přeletět, jelikož jsem neměl ani rychlost. Otočil jsem to zpět a začal metřík po metříku svahovat a hledal, kde to bude nejefektivnější. První pokus nevyšel, protože co jsem nabral jsem opět ztratil. Pak jsem našel místo, kde to šlo lépe a konečně jsem mohl pokračovat. Ztratil jsem tam sedm minut a jak se ukázalo, tak následovala další ztráta. Chtěl jsem totiž nalétnout ten hřeben a tak jsem k němu letěl. Celkem rychle mi došlo, že se přes výběžky v této výšce nedostanu a svah moc nezvedal. Nezbylo mi nic jiného než letět na jih do údolí. Po této anabázi to už to letělo. Severně od Lesce jsem v zaseklém variu hodil jeden travers a pokračoval k poslednímu otočáku. Šetřil jsem výškou a využíval svahy.

Po otočení zpět na svahy a lízat a tlačit. Mohl jsem dokluz zrychlit dříve, protože mi ještě na maximálce zbývala výšková rezerva.

Pokud mám hodnotit, tak task byl výborný. Můj výkon s ohledem na nevylétanost relativně dobrý. Co se týká přípravy. Tu jsem podcenil a ztratil jsem tam 7 minut a následně další při podlétávaní trati. Šestnácté místo a ztráta 20 minut na prvního odpovídá výkonu a chybám.

1 komentář u „Raven Day 1

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *