Co na nás čekalo třetí den soutěže? Tentokrát nic lehkého. První leg bude ve znamení termiky. Druhý leg bude trochu oříšek. Letí se totiž přes hory, kde není žádný průlet údolím, takže se musí vrchem a najít příhodné sedlo pro jejich přelet. Dlouho jsem zvažoval a hledal místa přeletu. Samozřejmě ta místa znám z předchozí verze, jen jsem neviděl moc možností nastoupat vhodnou výšku pro přelet. Proto jsem zvažoval nejefektivnější trasu okolo hor. Což by bylo mnohem jednodušší. V horách by hrozilo zasekání, ovšem samotné rozhodnutí nechám až na situaci v místě.
Stále jsem si stěžoval, že mi letadlo neletí. Už konečně vím proč. To si takhle nastavuju letadlo a jen tak automaticky přejedu z jezdcem vodní zátěže. V tu chvíli jak kdyby mi dal někdo palicí. Ty vole, tam jde dát zátěž!!!! Nevím proč, ale měl jsem zafixováno, že to u duáče nejde. Tohle je naprosto školácká chyba a ještě horší je, že mě tahle možnost ani nenapadla. Takže jsem letěl dva první dny bez zátěže! Nafackoval bych si.
No nic máslo na hlavu nakydáno, tak jdem poletět. Hned v prvním stoupáku jsem se musel odpojit, protože současné nastavení nevyhovovalo. Dal jsem tedy vyvážení na nulu. Už to bylo lepší, ale stoupáky byly špatně ustředitelné. Nakonec jsem přelétl až na jižní okraj startovního sektoru. Tam jsem se již chytil. Přiletěl i Martin Baran(MOV) a tak jsem se rozhodl vyzkoušet jak éro !se zátěží! bude konkurovat.
Odstartoval jsem tedy s MOV a nestačil se divit. Ono to letí a MOV mám před sebou, dolétávám ho a ještě mám více výšky. No a tak jsem letěl za ním po prvních kopcích.
To až do bodu, kdy se odklonil severně, což se mi nezdálo výhodné a tak jsem pokračoval dál po trase. Hodlal jsem dostoupat až na konci kopců. 1,7 m/s, žádný zázrak tedy. Nad kopcem jsem čekal víc. 1920 metrů bylo dostačující pro další let přes nížinu. Mraky byly pěkně v řadě a tak jsem dvakrát či třikrát houpnul. Pomalu nastává čas na dostoupání, abych nebyl v kopcích moc nízko. První mrak jsem otočil a nic, druhý jsem ani po dvou okruzích neustředil. Třetí dopadl stejně jako předchozí. V tuhle chvíli už nebyla jiná možnost než letět dál a doufat v mrak v kopcích. Přiletěl jsem tam už jen v 960 metrech a stoupání jsem měl jen na půl okruhu. Musel jsem vydržet a postupně jsem se dostával do stoupání na celý okruh. Skoro 1,8 m/s docela šlo. Bohužel se nade mnou přehnal MOV. No a průměrka padla hodně nízko. Trvalo dlouho než jsem se vydrápal do 1850 metrů, abych mohl pokračovat dál. Už teď jsem byl rozhodnut letět okolo hor. Nebudu muset stoupat tak vysoko a budu doufat, že se tam borci trochu zdrží. Ještě jsem si o dva mraky dál přitočil a vyrazil na otočku.
Žádný mrak mi tam nedal a tak jsem otočil a zamířil dál nad kopce. Tam jsem si přitočil v rozbitém stoupání a pokračoval dál. Bylo to velmi slabé a dost mě to zdrželo. Další stoupání také jen metr. To je bída. Poslední možný dopadl stejně. Letěl jsem tedy ke kopci a doufal, že mě trochu výšky dodá. Dodal a docela výrazně a tak jsem nasadil na známou trasu, která se již dvakrát letěla. Protáhl jsem se mezi kopci a navázal na svah vedoucí k otočáku. Už delší dobu se mnou letěl Henry (19). Tady jsem opět potkal MOV, ten už letěl z otočáku.
Po otočení jsem valil dál po svazích a divil se jak to pěkně letí, To je fakt na přesdržku. Jeden myslel a vymyslel ….. Po svazích to letělo bezvadně, rychle a hlavně jsem měl na prodlouženém svahu přes 2200 metrů, což jsem s nenaloženým a pomaleji letícím érem nedosáhl. Proletěl jsem mezi kopci na svah, kde byl i otočák. Kontrola dokluzu, už teď ho mám s rezervou, jen si dát ještě pozor na otočák, je dost vysoko. Přepínám tedy na výšku otočáku a nakládám na MC 2,2.
Po průletu už mažu na poslední otočný bod a domů. Stále koukám na tabulku, kdy cílovou pásku protne MOV. Jerry už byl doma. MOV stále nic. Když už jsem měl jen něco přes 4 minuty do pásky tak MOV protnul cílovou pásku. Bylo jasné, že jsem hodně stáhl na kopcích k třetímu otočáku. Výsledek by nemusel být tak špatný. Protínám pásku i já s průměrkou 120,6 km/h. Žádná sláva, pomalý první leg byl hodně znát. Konečné 21. místo mě rozhodně nenadchlo, ale pocit z letu byl úplně jiný. Vím, že jsem to zadrbal, proto ta ztráta. V předchozích dnech jsem žádný problém neměl a přesto byl výsledek katastrofální. Odcházím i tak z dnešního dne s nejlepším výsledkem a lepším pocitem z letu, až tedy na tu termiku.
Gratuluji všem.