Na šestý den organizátoři připravili trojúhelníkový task s vrcholy Kroměříž na východě a Šumperk na severu. Podmínky se zdály podobné jako v minulém dni. Slabá stoupání, slabý vítr. Tedy opět dost těžké podmínky. Minule jsem neměl štěstí, tak uvidíme dnes.
Vzal jsem pro jistotu plnou vodní zátěž a podle situace ji vypustím. Ihned po vzletu jsem začal mít problémy. Vlečná mě sice zatáhla přímo do stoupání, tedy aspoň to tak vypadalo. Jenže 0,4 nebylo zrovny košér. To jsem ani neudržel na celý okruh. Letěl jsem tedy pod jiný, ale situace byla podobná. Spíše jsem vyklesával než stoupal. Letěl jsem zpět ke středu sektoru kde točilo hodně letadel. Jenže tam mě to ani nebaklo. Za startovní páskou se objevila chmura. Na restart už nebyl čas a tak to byla jediná a poslední šance. Měl jsem nějakých 750 metrů. Naštěstí jsem se chytil a po třinácti minutách se dostal na startovní výšku. Jenže jsem byl daleko před páskou a tak jsem musel zpět. Dotočil jsem před páskou a vydal se do sektoru. Výšky nebylo nazbyt a tak jsem vyklesal jen zatáčkou a odstartoval.
Hned po startu jsem si mohl dvakrát houpnout. Po jedenácti kilometrech jsem bral první stoupání. 1,1 m/s nebyl žádný zázrak, ale to nebude asi nikde lepší. Po dalších třinácti kilometrech jsem našel opět jen metr. Točit jsem to musel, jelikož byla dál velká díra. Po 13 kilometrech jsem udělal 4 neustředěné kruhy a o kousek dál v čisté 6 kroužků v 0,8. Vlevo se objevila chmura. Sice dost z trasy, ale ty staré mraky jsem nechtěl riskovat. Jenže nic! Pokusil jsem se chytit ve čtyřech stoupácích. Nezbylo než zamířit přímo na otočný bod. Nad ním byl mrak. Tedy spíš kousek za ním, ale situace na trase za otočným bodem byla špatná. Velká modrá díra.
prolétl jsem prvním otočným bodem a viděl jsem, že tam točí AVN a je dost vysoko. Stoupání 1,6 mě vytrhlo trn z paty. Dostoupal jsem do necelých 17ti stovek a vydal se ve směru k druhému otočnému bodu. Po dlouhých 17ti kilometrech jsem učinil první pokus o dostoupání. Udělal jsem jen 3 kruhy v metru, točil tam RUM. Takže jsem ho dolétl. Což bylo divné, ale určitě pozitivní. Startoval jsem totiž o nějakých šest minut později. Pokračoval jsem tedy dál až k Olomouci a to se vyplatilo. Našel jsem 1,5 a dostoupal základnu. RUM pak šel až do 830 metrů a točil metr. Já měl na jeho urovni o mrak vedle také 1,1, ale netočil jsem tak dlouho. Sešli jsme se až u Uničova. Byl jsem ovšem o 200 metrů výš. Dostoupal jsem 250 metrů a pokračoval dál. Vedle starého mraku jsem rozeznal chmuru a tak jsem to zkusil. Ten metr se asi nevyplatil. Pokračoval jsem dál k druhému otočnému bodu. Byl tam mrak nad Šumperkem.
Prolétl jsem otočným bodem a mrak byl kousek za ním. Situace na trase se mi nezdála a tak jsem se rozhodl to zkusit. Stoupání 1,2 nebylo špatných, ale protáhl jsem si trasu. RUM pokračoval dál po trase. RUMa jsem dolétl až za Zábřehem. Už jsem neměl takovou výškovou převahu. Měl jsem asi jen 130 metrů navíc. Nastala ovšem série slabých stoupání, tak okolo 0,8 m/s. Navíc nás situace snášela hodně doleva od trasy. Skoro až u Konic jsme naletěli 1,2. Jenže mrak nevydržel a na dokluz ještě něco chybělo. Říkal jsem si , že to už dokloužu. Zpomalil jsem. Po pár houpnutích pod mraky jsem si uvědomil, že jsem si nepřeklikl na cíl. najednou jsem měl -130 metrů. No tak to nevypadá tak dobře. A to jsem chvilku před tím nalétl +3. Pokračoval jsem v úsporném režimu dál. Za Boskovicemi jsem něco nalétl a otočil. Bylo to i s horším ustředěním 1,6 a tak jsem si raději dostoupal. Možná, že bych to dotáhl, ale jistota je jistota. Nezazdím to přece na konci. Poslední otočný bod byl trochu dál než obvykle a za kopcem u přehrady. Výšková rezerva se šikla.
Po otočení jsem si hlídal dokluz a terén. Dotáhl jsem to úspěšně až do cílové pásky. Průměrka 87,9 km/h byla sice žalostná, ale stačila na prozatímní třetí místo. Nakonec šli přede mne PIT a MOV. Takže konečné páté místo je určitě úspěch. Neměl jsem ani tak velkou ztrátu na prvního. Jinak teda gratuluji TBC k prvnímu místu. Tak jsem si trochu opravil ty tři špatné výsledky v předchozích dnech. Byla to dřina, ale super polet, napínavý až do konce. Tak opět příští týden v předposledním dni na polétanou. 🙂