Pátý den soutěže bude mít jistě jiný ráz než předchozí. Tentokrát se letí na jih, takže žádné svahování jen termika. Výjimkou je jen dokluz, který vede po kopcích. Měl jsem trochu obavy, protože jsem se v termice trápil, nebo termika trápila mě? Dle briefingu by měla být termika silná, ale foukal i vítr o síle 16 km/h, což může termiku o kopečky dost rozbíjet, pokud nebude před nebo na kopci. Tentokrát se žádná taktika tvořit nemusí. Poletím podle situace na trati.
Hned po vzletu jsem si osahal několik mraků a potvrdilo se mi, že to bude jak jsem si myslel. Jeden stoupák suprový a další se špatně středil. Zalétl jsem si na severní kopce a vyzkoušel vliv kopců na termiku. Prostě jak utekl za kopec, tak se to špatně hledalo.
Překvapivě brzy odstartovalo dost pilotů a tak jsem se podíval na směr startu a vypadalo to výhodně. Mrak hned za páskou.
Neváhal jsem, rozkulil jsem to na max a ještě jsem musel trochu na brzdy abych se vešel. Povedlo se. Držel jsem rychlost a zvedl se až když mě nakopl stoupák. Zvedl jsem se o 130 metrů a zamířil trochu vpravo od trati. Už po chvíli jsem začal zvažovat, jestli jsem udělal dobře. Zdálo se, že jsem neodhadl vzdálenost. Mrak byl asi už za hranou kopce. Přitom vlevo byly mraky lépe umístěné. To už jsem viděl, že tam smečka točí. Vypadalo to, že jsou to dokonce dva mraky a každý tak točil trochu jinak. Musel jsem se přizpůsobit, i když jsem z toho občas vypadl a tak jsem raději pokračoval dál. Další stoupák byl klidnější, bylo tam méně letadel. Stoupání okolo 2,8 m/s. Následující jen 2,4. Opět jsem nedotočil základnu a mazal dál. Chtěl jsem ještě dotočit před otočákem. byl tam těsně u něj mrak, ale bylo tam hodně rušno a tak jsem se nemohl zařadit a letěl raději otočit.
Po otočení jsem zamířil jižněji, kde byl, podle mého mínění, mrak na kopečku. Zleva přilétalo další éro a vyšlo to zařadit se za něj. Suprových 3,8 m/s, jen tam začalo být trochu rušno. dotočil jsem základnu 2050 metrů a vyrazil dál. Tentokrát severněji od trasy, kde se mi to zdálo výhodnější. Další byl na řadě třímetr, celkem se mi dařilo řadit se do chumlu. Další byl o hodně slabší a tak jsem pokračoval dál. 2,7 už bylo lepší a využil jsem dvou mraků k houpnutí. Jenže dál jsem to silně neodhadl. Mrak kde byl MZ jsem vynechal a zjistil, že pozice dalších mraků je nevýhodná a tak jsem nejdříve pomýšlel na oblet kopce jihem, ale nebyl tam žádný mrak. Tedy jen jeden a tam jsem si nebyl jistý vzdáleností. Přímo na trati byly mraky, ale přímo nad kopcem a to by bylo dost o hubu. Proto jsem zamířil opět o něco severněji. Jenže jsem tam našel jen 2,5 a to jsem se ještě musel přesouvat, protože tam bylo více mraků po kupě. Dostal jsem se do 2050 metrů a vyrazil k druhému otočnému bodu.Za kopcem jsem vzal 3,3 a letěl otočit.
Měl jsem už vyhlédnuto kam poletím po otočení. Když jsem viděl jak vysoko je éro, které letělo jen kousek přede mnou, tak mi bylo jasné, že je to hodně silné. A také bylo, +4 mě nakoplo rychle nahoru. V kopcích jsem opět potkal MZ, ale jeho stoupák se mi nelíbil a tak jsem letěl dál. Můj byl o něco lepší, ale také nic moc, každopádně jsem měl přes 2000 a mohl pokračovat. Zkontroloval jsem výšku otočného bodu, byl jsem +230. Snad to bude stačit.
Otočka byla na úpatí kopce u Jesenice. Byl tam mrak, ale asi byl více od kopce a tak jsme s MZ letěli po kopci. Pak se mi ztratil. Já pokračoval po kopcích jižně. Zkontroloval jsem DDH. Zatím -1200 metrů. Proto jsem ze začátku trochu povolil rychlosti a kde bylo stoupání silnější, tak jsem více tahal. Na nejdelším svahu už to stoupalo krásně a já začal opět tlačit. Ještě mě pomohly mraky a měl jsem tak +230 a mohl valit o stošest.
Ještě poslední otočák a jsem doma.
No tedy polák Lis nás pěkně natáhl. Jeho průměrka 145,2 km/h byla v říši snů. Já měl jen 132,4 a stačí to celkově “jen” na 11. místo. Ztráta 6 a půl minuty na druhého, což docela jde.
Cítil jsem, že se mi druhý leg nepovedl, ale jak koukám na analýzu, tak špatný byl spíše první leg, který jsem prolétl průměrkou 105 km/h. Asi jsem byl opatrnější v začátku a pak jsem už letěl mnohem rychleji. Také je potřeba přičíst protivítr, což také dělá dost. Celkově jsem spokojený, na lepší umístění v současné době a bez tréninku nemám. Těším se na příště.
Letu zdar. 🙂